Näissä esimerkeissä esitellään muutama, melko yksinkertainen kuvankäsittelyn keino, jolla voi saada ryijysuunnitelmaan ryijyn nukkaa muistuttavan pintavaikutelman.
Varsinainen ryijyn visuaalisen ilmeen suunnittelu, voi tapahtua monin eri tavoin, käsin tai koneella - vaikkapa PSP-ohjelmalla! Viimeistelyvaiheessa kuvan voi joka tapauksessa tuoda kuvankäsittelyohjelmaan ja muokata sitä erilaisilla keinoilla niin, että syntyisi nukkapintavaikutelma. Samalla voi löytyä myös entistä parempi visuaalinen ilmekin!
Tällä sivulla on muutama PSP-ohjelmasta poimittu tehokeino. Kokeilemalla keinoja löytyy varmasti lisää! Muistakin kuvankäsittelyohjelmista löytyy samoja, tai vähemmän taikka enemmän erilaisia keinoja.
KEKSITKÖ LISÄÄ NUKKAVAIKUTELMAN TEKOTAPOJA?
Kun kokeilet kuvankästtelyn keinoja, tee välitallennuksia tai ainakin muistiinpanoja käyttämistäsi keinoista. Silloin voit käyttää samaa, hyvää työtapaa uudelleenkin, jos haluat.
- Hienoa on, jos voit välittää tietoa keksimistäsi kuvankäsittelyn keinoista myös muille ryijysuunnittelijoille.
Kirjoita tämän sivun tekijälle: Pirjo Sinervo etunimi[at]punomo.fi.
Lupaan julkaista lisää konsteja tällä sivulla!
Esimerkkien pohjana on tämä sommitelma.
NAPAUTA KUVAT SUUREMMIKSI!